Road Trip, USA 2012

Dag 1 – 12/3/2012

Wessel en ik gingen eindelijk op vakantie! Na een half jaar voorbereiden en alles uitzoeken was het moment dan daar. Michelle haalde ons gisterochtend om 4:45 op. We wilden een beetje op tijd vertrekken om de file’s voor te zijn, maar ook om het zekere voor het onzekere te nemen. We vertrokken richting Schiphol, zonder wat vergeten te zijn. We kwamen erg vroeg aan aan op Schiphol omdat het verkeer erg rustig was. Om 06:10 waren we al op het vliegveld. Maar dat was niet erg, want liever wat te vroeg dan moeten haasten om het vliegtuig nog te kunnen halen. We hebben met zen drieën nog wat gedronken en hebben daarna afscheid genomen van Michelle. Toen door de douane en een ontbijt bij McDonalds halen! Dit beviel uitsteken, dus hadden onze magen vol voordat we het vliegtuig in gingen.

De vlucht vertrok op tijd om 10:00 uur. We zaten achterin het vliegtuig vlak naast de WC’s. Best een goede plek, omdat er daar ook wat ruimte was om de benen af en toe te strekken. We hadden weer allemaal een eigen entertainment set aan boord met allerlei films, series en spelletjes. Genoeg om jezelf mee te vermaken. Dit was ook wel nodig, aangezien het een vlucht van 11 uur was. Ik moet zeggen dat de vlucht me erg meeviel. Afgelopen November leek de vlucht langer te duren naar New York, terwijl die maar 8 uur duurde. We hebben ons in ieder geval goed kunnen vermaken. Eenmaal aangekomen in LA kwam het volgende obstakel, namelijk de douane. Het vlieg allemaal erg mee, alleen duurde het erg lang. We hebben wel 45 minuten in de rij gestaan om eindelijk onze vingerafdrukken en foto te registeren. Dit is voor het eerst dat ik dit zo meemaak. Normaal gesproken heb ik nooit langer dan 10 minuten moeten wachten. Dit keer was het dus even wat anders, maar we zijn er doorheen gekomen! Eenmaal buiten gekomen hebben we meteen een taxi gepakt richting ons hotel. We hadden een aardige chauffeur die ons naar het hotel bracht. De rit duurde een half uurtje en koste ons $60,- inclusief fooi.

Het hotel ziet er goed uit en zitten in een redelijk goede buurt als ik het zo snel inschat. We hebben meteen de koffers opgeruimd en onze zwemkleding aangedaan omdat we wel zin hadden in een duik. Helaas was het water erg koud waardoor we snel klaar waren. Dan mar even een lekkere warme douche om op te knappen van de lange vlucht.

We zijn daarna even onze straat gaan verkennen. We moesten wat boodschappen halen voor onze hotel kamer en we kregen wat honger. 2 blokken verderop zat een klein winkeltje waar we wat bier en chips hebben gehaald. Ik moest mijn ID laten zien, waarop de eigenaar zei: Zierikzee?! Het bleek een belg te zijn die in 1996 naar LA is verhuist en sindsdien een eigen winkeltje heeft. De man verstond nog prima Nederlands, maar kon het niet lekker meer spreken. We hebben hier nog een 10 minuten mee staan praten, waarna we de spullen naar onze hotelkamer hebben gebracht. Daarna wat eten! Gelukkig zit er precies naast ons een Burger King, dus de keuze was niet zo moeilijk. Na het eten zijn we nog even naar Hollywood gelopen. De Walk of Fame ligt op nog geen 5 minuten lopen van ons hotel. Ideale locatie dus! We hebben daar vanavond nog wat rond gelopen en een aantal biertjes in het Hardrock Cafe gedronken. Het was een mooie eerste dag, maar nu zijn we toch wel moe. Het is nu 19:45 en liggen voor de tv met een biertje en een zak chips. Het zal vanavond niet al te laat worden, zodat er morgen tegen aan kunnen.

Feitjes van vandaag:

• Vliegreis: 9,225 km.
  • Starbucks bezoek: 1x
  • McDonalds bezoek: 1x
  • Burger King bezoek: 1x
  • Weer: 17 graden, helder en zon

Dag 2 – 13/3/2012

Zoals ik al vaker ervaren heb, slaap je niet al te best ondanks een lange vlucht. Dit bleek maar weer aangezien ik al om 04:00 wakker lag. Wessel kon gelukkig wat langer slapen tot een uur of 06:00. Vannacht hoorde ik de bovenburen flink rommelen (ik denk dat ze net aankwamen), want het is erg gehorig hier. Rond een uur of 04:00 kwamen er nog een stuk of 4 brandweerwagens voorbij gescheurd met de volle sirene’s en zwaailichten aan. Wat een kabaal maken die dingen, maar dan besef je ook wel dat je ECHT in Amerika ben!

Vanochtend voor het eerst ontbeten in ons hotel. Ze zitplaatsen zijn beperkt, maar we hebben wel een ruim assortiment aan eten. We kunnen weer eigen pannenkoeken bakken, er is fruit en natuurlijk niet te vergeten de donut’s. We hebben dan ook lekker gegeten zodat we goed op panden konden gaan. We vertrokken om 08:30 met de bus richting Rodeo Drive. Het was even uitzoeken hoe het openbaar vervoer hier werkt, maar we zaten in de goede bus. De bus kwam langs Beverly Hills waar we zijn uitgestapt. We zijn vanaf daar richting Rodeo Drive gelopen door een luxe wijk met al zijn prachtige huizen en dikke auto’s voor de deur. Als je hier een Lamborghini hebt ben je heus niet uniek. We hebben er namelijk meerdere voor de deur zien staan! Erg leuk om even een rondje door deze wijken te doen. Het was namelijk nog een eind lopen richting Rodeo Drive. We moesten ongeveer anderhalf uur lopen wilde we daar aankomen. Op Rodeo Drive hebben we een half uurtje rondgeslenterd waarna we besloten om richting Santa Monica te gaan. Het was trouwens bewolkt en eigenlijk wel koud vanochtend. Ik denk dat het niet warmer dan 12 graden is geweest. Na een anderhalf uur lopen over de Santa Monica boulevard hadden we het wel gehad. We zochten een WIFI punt op, om te kijken hoe ver we nog moesten lopen. Dit bleek nog 6 mijl te zijn, waarop we besloten hebben maar een taxi te pakken. Helaas konden we die nergens te pakken krijgen, maar gelukkig vonden we een bushalte die richting de Santa Monica pier ging. Beide bussen waren maar $1,50 per persoon. Na een bus ritje van 20 minuten waren we in Santa Monica. Daar aangekomen brak de zon ineens door en het werd wel 20 graden!